Matchfee & mad
Matchfee kr. 40,00 betales ved tilmelding på Golfbox.

Ved gunstarter kan du bestille dagens menu ved tilmelding. Betaling af menu foregår i restauranten.

Tilmelding
Husk at du både skal tilmelde dig matchen OG bestille tid. Ved gunstart skal du dog kun tilmelde dig matchen. Følgende betingelser skal være opfyldt for deltagelse: Fyldt 18 år og max. hcp. 40.​

Tættest flaget x 2
Der er en ekstra konkurrence i konkurrencen, nemlig tættest flaget på 2 par 3 huller.
I hver række (A-B-C) er der på 2 udvalgte par 3 huller mulighed for at vinde en præmie.
BOLDEN SKAL VÆRE PÅ GREEN FOR AT TÆLLE.

Tidsbestilling
Du skal huske at bestille tid til din runde i Golfbox.
Torsdagsherrer har fortrinsret til tidsbestilling i tidsrummet kl. 14:00 til kl. 17:52 hver torsdag eftermiddag.
Fortrinsretten gælder indtil mandag kl. 24 hvor resterende tider frigives. For at kunne benytte fortrinsretten skal du være registreret som Torsdagsherre. Dette bliver du ved at henvende dig i sekretariatet eller til en i udvalget. Du skal naturligvis være reel deltager, ellers bliver du slettet igen.

Brug af buggy
Buggy er tilladt.

Gunstart
En gang i hver serie afvikles torsdagsherrerne med fælles gunstart kl. 15.30. Tilmelding lukker dagen før kl. 19.00. Efter runden er der fællesspisning og præmieoverrækkelse i restauranten.
Gunstarterne er normalt sponserede. Der er sponsorpræmier til de 3 bedste i hver række. Ved gunstarter skal man være tilstede for at få sin præmien. Er man ikke det, går præmien videre til den næste i rækken.

Uddeling af præmier
Præmier for de ugentlige matcher uddeles på den efterfølgende gunstart. Der er 3 præmier i hver række.

Man kan få en substitut til at modtage præmien, eller den udleveres på torsdage efter præmieoverrækkelsen. Det skulle være muligt at fange et udvalgsmedlem i tidsrummet fra kl. 18-21. Vi er enten i restauranten til en velfortjent øl eller i turneringsrummet på 1. sal for at ordne dagens match,

Ved sæsonslut er ikke afhentede præmier tabt.

Resultater

Afgørelse ved lige scores
Ved lige score afgøres placeringen ved den matematiske metode (sidste 9-6-3-1).

Sæsonbetaling

Du kan betale for hele sæsonen på én gang. Det er naturligvis et frivilligt tilbud. Du kan også vælge at betale kr. 40 pr. gang du spiller, hvis du foretrækker det.

Du har 2 muligheder for at betale for sæsonen på én gang:

- Hvis du spiller regelmæssigt: Betal kr. 640. Så har du betalt for spil op til 16 gange. Du kan deltage i afslutningsfesten 16.08 uden yderligere betaling. Hvis du alligevel når at spille mere end 16 turneringer begynder du igen at betale kr. 40 for turnering nr. 17-18-19...

- Hvis du spiller så godt som hver gang: Betal kr. 760. Så er der frit spil hele sæsonen uanset hvor mange turneringer du deltager i. Du kan deltage i afslutningsfesten 16.08 uden yderligere betaling.

Idé og målsætning

Hovedformålet med Torsdagsherrerne er at fremme det sociale samvær omkring golfspillet.

Alle herrespillere (max. hcp. 40) er velkomne, og opfordres til at melde sig til match hver torsdag. Der er altid plads uanset om man møder op alene eller flere sammen. Prøv evt. at kontakte en af os i udvalget hvis du synes det er lidt svært at komme i gang.
Dernæst er formålet at finde årets bedste spiller, som er den, der ved sæsonafslutning har erhvervet flest point i de ugentlige matcher.
Der spilles i tre rækker A, B og C, opdelt efter hcp, således at der statistisk skulle være lige mange i hver gruppe. I hver række gives der points til de første 10 med henholdsvis 14points, 12 points, 10 points, 8 points, 7 points, 6 points, 5 point, 4 point, 3 point, 2 point.
Ved enhver match betales matchfee for at deltage, inden man slår ud. Matchfee dækker udgifter til præmier for hver enkelt match, og derudover spares der op til årets helt store begivenhed "16.08", som er årets afslutningsmatch. Efter matchen er der en kort generalforsamling. Efter dette går vi over til middag for alle deltagere. Har du deltaget (og betalt) 15 gange i sæsonen, så deltager du gratis i middagen. Efter middagen er der selskabelig hygge, hvor der snakkes og diskuteres ivrigt, og ikke sjældent kommer der også terninger og kortspil på bordene. Vi bør advare om, at denne begivenhed er stærkt vanedannende, og det bliver ofte sent inden de sidste er gået hjem

"16.08"

Per Seebach beskriver i klubbens jubilæumsskrift, hvorfor herreklubben også har betegnelsen "16.08".

"Benævnelsen "16.08" - otte minutter over fire - kommer af tidspunktet, hvor man under alle omstændgiheder kunne finde en spillepartner, nemlig K.O. Petersen, der alle hverdage var klar til 9 huller netop på dette tidspunkt. Men hvordan? Jo, K.O. Petersen var driftschef på Munke Mølle, og når dagens sidste dybfrosne "Danish" var gjort klar til det amerikanske marked, gik turen til banen, hvor der var afsat en time til spillet inden dagens sidste dont, der for K.O.'s vedkommende afsluttedes i hjembyen Bogense, hvor han var ejer af den lokale biograf."

Program for 16.08

09.30 Registrering og betaling
10.30 Velkomst
10.35 Sweepstake
12.00 Gunstart. Der spilles i hold, de tre bedste score på hvert hul tæller.
18.15 Generalforsamling
18.30 Forret
19.00 Præmier for dagens match og kåring af årets torsdagsherre
19.15 Hovedret
20.15 Uddeling af præmier for 5. serie
20.45 Dessert
21.00 Irish Coffee
21.15 Baren er åben. Underholdning for egen regning og risiko.

God fest