Tidsbestilling

BOOKING AF TIDER

Der skal for spil på klubbens 18-hulsbane ”Holluf Park” bookes tider i tidsrummet 06.00 til og med 18.52 i den periode, hvor banen er åben for spil.

Der er 8 starttider i timen – 00-07-15-22-30-37-45-52.

Ved spil på 9-hulsbane "Pilebanen" skal der bookes tider i tids​rummet 06.00-20.00.

Der er 6 starttider i timen - 00-10-20-30-40-50.

Ønsker du at spille 18 huller på Pilebanen, skal du booke 2 starttider - én tid til første runde og én tid til anden runde.

Max. handicapsum på én starttid på Holluf Park er 144. Fra kl. 14 kan der bookes med handicapsum på max. 144 (dog ikke onsdage og torsdage). Der er ingen hcp.-begrænsninger på Pilebanen.

FØLGENDE RETNINGSLINIER GÆLDER FOR AL TIDSBESTILLING

Booking af tider kan ske på følgende måder:

- på Golfbox (www.golf.dk)

- ved selvbetjening på touchscreen i forhallen

- ved telefonisk henvendelse til sekretariatet i åbningstiden – dette er forbeholdt de, der ikke har adgang til GolfBox på nettet. Ved booking skal klub- og medlemsnummer på samtlige spillere med DGU-medlemskort altid oplyses. I modsat fald bookes kun til de spillere, der oplyses klub- og medlemsnummer på.

TIDER

Holluf Park: Tiderne før 06.00 og efter 18.52 spilles efter "boldrende".

Pilebanen: Tiderne før 06.00 og efter 20:00 spilles efter "boldrende".​

AFBESTILLING AF OG BEKRÆFT BESTILTE TIDER

Afbestilling af tid kan ske på Golfbox, på touchscreen i forhallen eller telefonisk til sekretariatet inden for åbningstiden. Sker afbestilling hjemme fra, så skal dette ske senest 1 time før den bookede tid. I klubben kan tider afbestilles frem til 15 minutter før start.

Booking skal ALTID bekræftes på skærmen i forhallen inden runden startes.

Senest 10 minutter før tee off skal den bookede tid bekræftes af hver af spillerne i bolden på touchscreenen i klubhuset.

Dette kan ske enten med DGU-kortet eller manuelt ved indtastning af klub- og medlemsnummer samt pinkode. I modsat fald annulleres bookingen og tiden kan bookes af andre indtil 1 minut før start.

Også spillere uden forud booket spilletid skal bestille og bekræfte på touchscreen i forhallen i tidsrummet fra klokken 06.00 – 18.52 på Holluf Park og klokken 06:00-20:00 på Pilebanen.

I forbindelse med banelukning / gunstart suspenderes tidsbestillingen.

MEDLEMMER

Et medlem af Odense Golfklub kan maksimalt have 6 aktive tider i bookingen inden for en 6-ugers periode; altså kan man hele tiden have 6 bookinger ”rullende” foran sig gennem hele sæsonen. På Pilebanen kan du yderligere have 12 aktive 9-hullers tider inden for en 6-ugers periode.

GÆSTER TIL MEDLEMMER OG GREENFEE SPILLERES HANDICAPGRÆNSE

Gæster der spiller med et medlem af Odense Golfklub modtager reduceret greenfee 1:1. (gælder ikke Flexmedlemmer, hverken gæst eller medlem).

Handicapgrænse for greenfeespillere på Holluf Park er alle dage 40. I en bold på 4 spillere tillades det, at én af disse må have et handicap større end 40 - denne skal bookes ved telefonisk henvendelse.

Max. handicapsum på én starttid er 144.

BOOKNING UD OVER 6-UGERS PERIODEN FOR TIDSBOOKNING

Medlemmer og greenfee spillere, som ønsker en bookning ud over 6-ugers perioden for tidsbestilling, kan henvende sig til sekretariatet.

1-, 2-, 3- eller 4-bold (Lokalregel)

2-, 3- og 4- bolde har lige rettigheder, hvilket bl.a. betyder at en hurtigere gående bold ikke har krav på at blive lukket igennem den forangående bold med mindre der foran denne er mindst et helt frit hul!

I weekender og på helligdage har 3- og 4-bolde fortrinsret på 18-huls banen. Det betyder i praksis, at 1 og 2 bolde ikke kan påregne at blive vinket igennem. Det henstilles, at der spilles 3- og 4-bolde.

For at udnytte banen bedst muligt vil boldene, om nødvendigt, blive fyldt op til 3 eller 4 spillere. Man kan altså ikke reservere tid til f.eks. en 2-bold med den klausul, at der ikke kan sættes flere spillere på bolden. 1-, 2- eller 3-bolde vil af sekretariatet kunne blive fyldt op til 2-, 3- eller 4-bolde indenfor et tidsinterval på + 30 minutter. Det betyder, at tiden kun kan flyttes til en senere tid. En enlig, 2 eller 3 spillere, kan ALTID booke sig på en bestående henholdsvis 3-, 2- eller 1-bold.

MULIGHEDER FOR SANKTIONER

Hvis et medlem inden for en periode af 4 sammenhængende uger har 3 ”ubekræftede” bookinger eller flere, kan vedkommende udelukkes fra bookingsystemet i en periode på op til 2 måneder.

GRUPPER I TIDSBESTILLINGEN

Der er givet fortrinsret i tidsbestillingen, som nedenfor.

Mandagsseniorerne

Registrerede medlemmer af mandagsseniorerne har fortrinsret til tidsbestillingen hver mandag i tidsrummet 08:00 til og med 11:37. Tider som ikke er bestilt 2 dage før (lørdag) klokken 21:00, vil herefter blive frigivet, og kan dermed bestilles af andre.

Begynderne

Pilebanen:

Registrerede medlemmer af Begynderklubben har fortrinsret til tidsbestillingen hver tirsdag i tidsrummet 09:00 til og med 09:50 og igen i tidsrummet 15:00-18:00

Onsdagsdamerne

Registrerede medlemmer af onsdagsdamerne har fortrinsret til tidsbestillingen hver onsdag i tidsrummet 09:30 til og med 10:15 og 15:22 til og med 16:07. Tider som ikke er bestilt 2 dage før (mandag) klokken 21:00, vil herefter blive frigivet, og kan dermed bestilles af andre.

Torsdagsherrerne

Registrerede medlemmer af torsdagsherrerne har fortrinsret til tidsbestillingen hver torsdag i tidsrummet 14:00 til og med 17:52. Tider som ikke er bestilt 2 dage før (tirsdag) klokken 21:00, vil herefter blive frigivet, og kan dermed bestilles af andre.

Bjørnebanden

Registrerede medlemmer af Bjørnebanden har fortrinsret til tidsbestillingen hver tirsdag og torsdag i tidsrummet fra klokken 09:22 til og med klokken 10:00. Tider som ikke er bestilt respektive 2 dage før (søndag og tirsdag) klokken 21:00, vil herefter blive frigivet, og kan dermed bestilles af andre.